„TO, CO POWIESZ, MOŻE ZMIENIĆ ŚWIAT. RELACJE OPARTE NA POROZUMIENIU” – dramowe warsztaty rozwojowe
Projekt „Liderzy zmiany – II edycja”

Pierwsze spotkanie z uczniami gimnazjum w ramach projektu „Liderzy zmiany – II edycja” za nami. Odbyło się ono 6 grudnia 2016r. i było przestrzenią do głośnego wypowiedzenia swoich marzeń więc…
Czytaj dalejProjekt „Zabawa na 102”

Projekt „Zabawa na 102” to GRA MIĘDZYPOKOLENIOWA, w której uczestniczyli przedszkolaki z przedszkola Mundo Marino i seniorzy z Dom Pomocy Społecznej Senior Residence w Katowicach. Organizatorkami przedsięwzięcia były uczestniczki Śląskiej Akademi Liderek,…
Czytaj dalejMASKA – życie widziane oczami kobiet

MASKA „Maskę stale trzymam w szczupłej dłoni, jakby zrośnięta z kamuflażem” ……… „Latami głowiłam się, co też skrywa ta maska – płaska i nieżywa. Aż pomyślałam – basta! Niech będzie,…
Czytaj dalejProjekt „TEATR ŻYCIE”

GDZIE/ KIEDY/ PO CO? Projekt „Teatr życie” został zrealizowany przy współpracy KRAKOWSKIEJ GRUPY TEATRU FORUM z PUNKTEM AKTYWNOŚCI LOKALNEJ ZESŁAWICE I KANTOROWICE w okresie kwiecień-czerwiec 2016r. Przedsięwzięcie składało się z cyklu…
Czytaj dalejMŁODZIEŻ W DZIAŁANIU – pomysły, decyzje, plany, działania

GDZIE/ KIEDY/ PO CO? Połączenie sił to początek, pozostanie razem to postęp, wspólna praca to sukces. Henry Ford Magi, wyzwań i efektów związanych z współpracą w zespole doświadczyli uczniowie z olkuskich szkół średnich…
Czytaj dalejKREATYWNOŚĆ NA CODZIEŃ – kilka ćwiczeń, które rozbudzą umysł
GDZIE/ KIEDY/ PO CO? Jestem zwolennikiem egalitarnego podejścia do twórczości (zakłada, iż każdy człowiek jest twórczy, choć nie każdy w jednakowym stopniu) i dlatego proponuję poniżej kilka ćwiczeń pomagających rozkręcić…
Czytaj dalejPORTRET EMOCJI – radość, smutek, strach i złość rozłożone na części pierwsze przez młodzież

GDZIE/ KIEDY/ PO CO? Emocje są nieodłączną częścią naszego życia. Wpływają na nasze postrzeganie świata, na zachowanie, na motywacje, na relację z innymi. Są wielobarwne i często trudne do określenia słowami. Spoglądając…
Czytaj dalejMASKA – „Ja – nie ja”

PRZEBIEG ĆWICZENIA „Ja – nie ja” W celu poszukiwania ukrywanych przed światem stanów emocjonalnych uczestnicy pracowali z wykorzystaniem przygotowanych wcześniej gipsowych masek (w trakcie poprzednich warsztatów). Głównym zadaniem spotkania było spojrzenie…
Czytaj dalej